Gemeenteraad Deventer voert verbod vislood in

Vrijdag, 1 maart 2024

Wij als Deventer Hengelportvereniging zijn geschrokken van het bericht in de Stentor dat de gemeenteraad van Deventer een verbod op vislood in gaat voeren.

Als hengelsportvereniging zijn we hier totaal niet bij betrokken en dit nieuws komt dan ook voor ons uit de lucht vallen.
We zijn het dan ook totaal niet eens met deze gang van zaken en zullen e.e.a. juridisch gaan uitzoeken.

In het artikel van de Stentor staat ook de Veenoordskolk genoemd, echter hebben wij hier de visrechten van, en niet Sportvisserij Oost Nederland.

We zijn ons er terdege van bewust dat lood een ongewenste stof in het aquatisch milieu is en willen ook graag het loodgebruik reduceren, maar dit kan niet van de een op andere dag.
Meer hierover is ook te vinden op de site van Sportvisserij Nederland, via deze link: